Vydělávat i utrácet s dobrým pocitem – to je GoodyDo!

Kolikrát jste si vyčítali nakupování na internetu jako zbytečnou kratochvíli? Nemusíte. Už ne!  Přišel čas, kdy můžete spojit příjemné s užitečným. Podle průzkumu dárcovské platformy znesnáze21 ročně přispívá sedm z deseti Čechů na dobročinné účely. A stejně tak se ale nůžky štědrosti otevírají i ve firmách, pro které se stává baťovský přístup k podnikání – jako službě člověku a jeho rozvoji, samozřejmostí. Jedinou překážkou ke společensky odpovědnému přístupu byly dosud chybějící nástroje. Na scénu tak v pravou chvíli přichází GoodyDo!

Registrovat se tady mohou e-shopy, ale i neziskovky nebo kdokoliv, kdo má své webovky a chuť pomáhat!

Vývoj společensky odpovědného chování firem v Česku začal v „devadesátkách“ s dobrou vůlí, ale zcela nesystematickým přístupem. Příjemce darů vybíraly firmy tak nějak nahodile, více pro efekt než pro efektivitu. V další fázi přišla podpora subjektů v návaznosti na obsah činnosti firmy. Automobilový průmysl jako podpora bezpečnosti dopravy, farmaceutický zase jako podpůrná páka zdravotního školství například. S touto druhou fází již systematičtější podpory přišla i jakási jistota dlouhodobějšího trvání a možnost plánování.

Až posledních letech ale dochází k osvojení fungující normy, že společensky odpovědné podnikání nerovná se filantropie, ale integrace ekonomických, ekologických i sociálních aspektů do všech činností firmy. Nositeli know-how jsou nejen podniky samotné, ale i neziskový sektor, který firmy s veřejným prostorem propojuje. Hrdě se k němu hlásí dárcovská platforma znesnáze21 se svým novým projektem GoodyDo, který přináší všechny dosud postrádané nástroje.

Snadnější už to být nemůže

Fungování GoodyDo je maximálně jednoduché a transparentní. Vzhled i obsah platformy lze jednoduše přizpůsobit webovým stránkám a potřebám obchodníka v rámci uživatelského účtu na portále GoodyDo. Darované finanční částky se na účet dané sbírky přičítají jménem obchodníka a po celou dobu je uzavřena rámcová smlouva. GoodyDo poskytne také účetní manuál i podrobné darovací podmínky pro zákazníky.

„GoodyDo je jednoduchý nástroj pro celou oblast e-commerce. S jeho pomocí mohou provozovatelé e-shopů vybrat finanční prostředky pro potřebné společně se svými zákazníky, a zároveň tím zlepšit svou image v oblasti společenské odpovědnosti. Tato dárcovská platforma umožní neziskovým organizacím inovativním a efektivním způsobem získávat finance, které pomohou lidem ve složité životní situaci či poslouží jiným veřejně prospěšným projektům podporujícím vzdělávání nebo ochranu přírody. Pro zákazníky přitom bude dobrý skutek znamenat jen pár kliknutí navíc,“
vysvětluje zakladatel znesnáze21 Čestmír Horký.

Pomyslný odpustek za mamon, ale i obyčejná lidskost

Nakupování přes internet zaznamenalo pro Čechy velký rozmach před dvěma lety, a to především v souvislosti s pandemií koronaviru. V roce 2021 byl podle ČSÚ podíl lidí nakupujících online už skoro 60 %. Nejčastěji šlo o zákazníky ve věku 25 - 34 let, s vyšším vzděláním. V evropském srovnání byla v roce 2020 naše země nad evropským průměrem. Nákup na internetu se zkrátka pro Čechy stává samozřejmostí.

Zákazníci e-shopu, který využívá nástroj GoodyDo, teď dostávají jedinečnou možnost, jak být při nakupování navíc prospěšní potřebným. Před dokončením online nákupu mají možnost jedním kliknutím přispět na vybranou dobročinnou sbírku. Zvolený finanční příspěvek se pak započítá do celkové ceny objednávky. Tímto způsobem má zájem jim sympatické projekty podpořit celkem 58 % lidí. Nejčastěji by byli ochotni přispět částkou v rozmezí od 20 do 100 korun.

Další výsledky průzkumu spotřebitelského chování ukazují, že Čechy na online způsobu pomoci láká především jeho rychlost a jednoduchost. Pro 15 % respondentů znamená online finanční pomoc alespoň lepší pocit z nákupu.