Senzorické a podnětné hry pro děti s autismem

Ostrava / Sbírku organizuje Světlo autismu, z.ú.

{}

Senzorické a podnětné hry pro děti s autismem

0 %

Vybráno 31 151 Kč z 68 000 Kč
Zbývá -966 dnů
Sbírka byla ukončena 17. února 2022

Pomozte sbírce na znesnáze21 sdílením

Děti s autismem nejsou jiné než ostatní děti – chtějí si hrát, radovat se, milovat a být milovány. Jen hledají cestu, jak své potřeby naplnit. A my jim v tom můžeme pomoci. Dnes už známe způsoby, jak naučit děti komunikovat, jak se vést životem, aby pro ně situace, ve kterých se ocitají, byly méně stresující nebo dokonce příjemné.

Naše organizace Světlo autismu z.ú. chce vyjít vstříc potřebám dětí s autismem a jejich rodinám. Připravili jsme proto cyklus senzorických a podnětných her, ve kterých se děti budou učit nonverbální komunikaci a pomocí různých aktivit rozvíjet své motorické a psychomotorické schopnosti.

Pomozte nám dát dětem s autismem a jejich rodičům naději na snadnější život a přispějte na projekt senzorických a podnětných her.

Vaše příspěvky pomohou zaplatit služby terapeuta a nákup terapeutických pomůcek, díky nimž děti s autismem snáze porozumí světu, do kterého se narodily.

Naším cílem je naučit děti spontánně formovat své vlastní odpovědi a reakce na dané podněty mimo obvyklou zkušenost. Při práci s dětmi s autismem je zapotřebí nesmírná trpělivost. Vždyť i na ty nejmenší pokroky musíme často čekat několik měsíců! Rádi bychom dětem i rodičům tuto cestu ulehčili. Proto jsme navázali spolupráci s odborně školeným terapeutem, který se bude dětem věnovat vždy 2x týdně ve speciální místnosti zvané Snoezelen. Pojďte nám pomoci.

Jak se učí naše děti?

29. 11. 2021

Jak se učí naše děti?

Spoustu činností jako například, mytí zubů, mytí rukou, oblékání, svlékání apod. učíme pomocí procesuálních schémat. Co je to procesuální schéma? Je to vlastně takový manuál, návod, jak co dělat. Našim dětem je blízká vizualizace prostřednictvím obrázků, proto i tyto návody, například jak si umýt ruce, obsahují řadu obrázků s vyobrazením jednotlivých kroků, které má dítě vykonat. Všechny tyto obrázky se nachází na místech, kde k činnosti dochází, například u umyvadla, na skříni, ve školní šatně apod. Každodenní vizualizací se děti učí jednotlivé činnosti zvládnout a zafixovat. Cílem je samozřejmě samostatnost, tedy zvládnutí jakékoli takové činnosti bez pomoci schématu a poté i bez pomoci rodičů. 


Klárka

24. 11. 2021

Ahoj, jmenuji se Klárka a tohle jsem já se svou maminkou. Maminka říká, že máme žít tak, aby každý den stál za to, a proto si užíváme každou chvíli - chodíme na procházky, povídáme si a snažíme se na všem najít to hezké.


Týnka a kočka

19. 11. 2021

Ahoj, mé jméno je Týnka. Miluji život, hudbu, tanec, malování, zvířátka a lidi. Moc mě baví tvoření. Třeba tuhle záložku do knížky jsem vyrobila skoro úplně sama. Líbí se vám?

Sbírku již podpořilo 51 dárců

121 Kč — Jaroslav Kovanda před 3 lety

252 Kč — Karel C před 3 lety

253 Kč — Anonymní dárce před 3 lety

121 Kč — Anonymní dárce před 3 lety

100 Kč — Anonymní dárce před 3 lety

777 Kč — Anonymní dárce před 3 lety

777 Kč — 😍 před 3 lety

500 Kč — Anonymní dárce před 3 lety

100 Kč — Anonymní dárce před 3 lety

„Hodně sil “
777 Kč — Chomish před 3 lety