#10 z dvanáctera pro lepší CSR. Využijte dlouhodobý efekt

Složit se s kolegy na dar, předat ho a užít si radost z pomoci. Je to skvělé, ale jak dlouho vám dobrý pocit vydrží? Den, dva? Jsme přesvědčení, že u CSR a charitativních aktivit se ještě více firmám vyplácí dlouhodobý efekt.

Z našich zkušeností i od našich firemních partnerů víme, že radost z jednorázově poskytnutých darů je intenzivní, ale poměrně rychle vyprchá. Samozřejmě, že rychlá pomoc je nezřídka to nejpotřebnější, ale když to charakter vašeho CSR projektu a situace dovolí, snažte se ho alespoň trochu rozložit v čase.


I když jednorázově někoho podpoříte, získejte po čase minimálně informace o tom, jaký efekt vaše pomoc měla a sdílejte to s kolegy, ať vidí, co se vám společně povedlo. Pár řádků poděkování od příjemce pomoci nebo krátké video jistě potěší každého, kdo se do pomoci zapojil.

Ještě lepší je, když se vám podaří celou CSR aktivitu rozfázovat tak, že třeba ve spolupráci s partnerskou neziskovou organizací připravíte na dané téma pro vaše zaměstnance přednášky, workshopy a nebo se vypravíte přímo do terénu. Když uvidíte na vlastní oči, komu nebo čemu pomáháte, získáte mnohem silnější vazbu na celý projekt. Posílíte tak i firemní kulturu a kolegům zpestříte práci. Máme to ověřené v praxi, funguje to.