#4 z dvanáctera pro lepší CSR. Peníze nejsou všechno


Říká se, že o peníze jde až v první řadě. Do jisté míry je to pravda, ale charita je oblast, která dává velký prostor také kreativitě.  Pomoct lze, aniž byste z rozpočtu čerpali statisíce, nebo rovnou miliony. Stejně dobře se totiž může někomu hodit vaše know-how, schopnosti, produkty, služby nebo čas – to samozřejmě není zadarmo, ale v danou chvíli to může být efektivnější než finanční příspěvek.

Umí vaše firma něco, co může nabídnout pro pomoc dobré věci? Směle do toho. Třeba zrovna takové služby bude v danou chvíli někdo potřebovat, a když budete spolupracovat s některou z neziskových organizací, může vám přesně někoho takového doporučit.


Ukážeme si to na pár příkladech z posledních měsíců.

Přepravní společnost Gebrüder Weiss a Zásilkovna nám už v loňském roce zásadně pomohly, když nabídly zdarma své služby a doručovaly notebooky, telefony a modemy s internetem pro rodiny samoživitelů. Nesmírně to zefektivnilo celou distribuci.

Při notebookové akci jsme brzy přišli na to, že v některých rodinách nemají k dispozici žádné nebo dostatečně kvalitní internetové připojení, aby se děti mohly účastnit online výuky. Trn z paty vytrhl pohotově T-Mobile, který poskytl nejen dar na 500 notebooků, ale vybavil je i modemy a datovými kartami zajišťujícími kvalitní online připojení.

Internetový obchod Rohlík.cz pak nabídl v dalším projektu na podporu samoživitelů 50% slevu na nákupy potravin a drogerie, hodnotu pomoci dárců tak vlastně znásobil. S neotřelým způsobem přišla také třeba kapela Cocotte Minute, která spustila prodej speciální edice oblečení Metal dětem! a výtěžek věnovala právě rodinám samoživitelů. Muzikanti se do toho pustili vážně naplno, a o této akci se dočtete ještě v jednom z příštích dílů dvanáctera.

Tyto příklady potvrzují, že dobře promyšlený projekt nebo pomoc nabídnutá ve správnou chvíli, má mnohdy větší efekt než nepřipravené aktivity za statisíce korun.