Senzorické a podnětné hry pro děti s autismem
Senzorické a podnětné hry pro děti s autismem
Amount raised 31 151 Kč of 68 000 Kč goal
Left -1020 days
46 % z původního cíle
The campaign has ended 17. February 2022
Děti s autismem nejsou jiné než ostatní děti – chtějí si hrát, radovat se, milovat a být milovány. Jen hledají cestu, jak své potřeby naplnit. A my jim v tom můžeme pomoci. Dnes už známe způsoby, jak naučit děti komunikovat, jak se vést životem, aby pro ně situace, ve kterých se ocitají, byly méně stresující nebo dokonce příjemné.
Naše organizace Světlo autismu z.ú. chce vyjít vstříc potřebám dětí s autismem a jejich rodinám. Připravili jsme proto cyklus senzorických a podnětných her, ve kterých se děti budou učit nonverbální komunikaci a pomocí různých aktivit rozvíjet své motorické a psychomotorické schopnosti.
Pomozte nám dát dětem s autismem a jejich rodičům naději na snadnější život a přispějte na projekt senzorických a podnětných her.
Vaše příspěvky pomohou zaplatit služby terapeuta a nákup terapeutických pomůcek, díky nimž děti s autismem snáze porozumí světu, do kterého se narodily.
Naším cílem je naučit děti spontánně formovat své vlastní odpovědi a reakce na dané podněty mimo obvyklou zkušenost. Při práci s dětmi s autismem je zapotřebí nesmírná trpělivost. Vždyť i na ty nejmenší pokroky musíme často čekat několik měsíců! Rádi bychom dětem i rodičům tuto cestu ulehčili. Proto jsme navázali spolupráci s odborně školeným terapeutem, který se bude dětem věnovat vždy 2x týdně ve speciální místnosti zvané Snoezelen. Pojďte nám pomoci.
Jak se učí naše děti?
29. 11. 2021Jak se učí naše děti?
Spoustu činností jako například, mytí zubů, mytí rukou, oblékání, svlékání apod. učíme pomocí procesuálních schémat. Co je to procesuální schéma? Je to vlastně takový manuál, návod, jak co dělat. Našim dětem je blízká vizualizace prostřednictvím obrázků, proto i tyto návody, například jak si umýt ruce, obsahují řadu obrázků s vyobrazením jednotlivých kroků, které má dítě vykonat. Všechny tyto obrázky se nachází na místech, kde k činnosti dochází, například u umyvadla, na skříni, ve školní šatně apod. Každodenní vizualizací se děti učí jednotlivé činnosti zvládnout a zafixovat. Cílem je samozřejmě samostatnost, tedy zvládnutí jakékoli takové činnosti bez pomoci schématu a poté i bez pomoci rodičů.
51 donations
2 000 Kč — Anonymous donor 3 years ago
“💝”
152 Kč — Pavla 3 years ago
300 Kč — Anonymous donor 3 years ago
777 Kč — Anonymous donor 3 years ago
100 Kč — Anonymous donor 3 years ago
622 Kč — Vee.S 3 years ago
100 Kč — Anonymous donor 3 years ago
252 Kč — Anonymous donor 3 years ago
252 Kč — Petra K. 3 years ago
252 Kč — Anonymous donor 3 years ago